København

Flyturen ned gikk veldig fint. Tiden var estimert til 1 time og 20 minutter, men det tok ikke mer enn en time. Veldig greit. Vi kom oss på metroen og avgårde mot sentrum. Vi kjørte ett stopp for langt, men det gikk greit. Vi var ikke så langt fra der vi skulle, men vi tok en taxi for sikkerhets skyld. Så slapp vi å leite rundt etter gaten hvor hostellet lå med koffertene på slep. Jeg må si hostellet var over all forventning! Uten tvil det fineste hostellet jeg noen gang har bodd på. Rent og pent, fine rom og store, fine fellesområder. Hostellet var nytt i mai, så det luktet fremdeles nytt i gangene. Det hadde egen bar, som var relativt stor, og prisene var det nesten bare til å le av. Det er virkelig deilig å være norsk i Danmark :)

Vi tok oss en tur i hostellets bar, før vi dro ut for å se hva København hadde å by på. Først tok vi noen øl i koselige omgivelser nede på Nyhavn. Deretter havnet vi på et utested i den såkalte "partygaten." Der fant vi oss fort til rette, og vi fikk fort nye venner. Vi ble kjent med både dansker og kanadere, og det ble mer enn èn gratis øl for å si det sånn. Utestedene i Danmark er åpent betydelig mye lenger enn her i Norge, så det ble både sent og lyst før vi fant veien hjem igjen til hostellet. En meget artig kveld!

Medina - For altid

Rasmus Seebach - Lidt i fem

På lørdagen stod vi opp litt senere enn planlagt, men til gjengjeld våknet vi til strålende sol og deilige varmegrader som tillot oss å gå med minimalt med klær. Fantastisk! Først spiste vi frokost i Nyhavn, før vi dro til Strøget på shopping. Der shoppet vi litt diverse på både Zara, Topshop og Magasin. Jeg fant meg bl.a en skinnveske og nye accessories, samt en Bobbi Brown blush. Veldig fornøyd.
Deretter bar det hjem til hostellet for å freshe seg litt, før vi dro på en meksikansk restaurant og spiste nydelig mat. Deretter var planen å dra avgårde til konsert for å se Take That. Men hva skjer? Joda, servitøren vår forteller oss at konserten var avlyst.. Vi trodde det var tull, men vi fikk det fort bekreftet fra en gjeng på nabobordet som også egentlig skulle dit. Venninnen min er die hard fan, og hadde gledet seg til dette i evigheter, og ble derfor veldig skuffet. Jeg hadde gledet meg til å endelig få se Robbie Williams live, men den gang ei. Utrolig kjipt!
Vi dro tilbake til hostellet og satt oss i baren. Venninnen min hadde seg en times sørgeperiode, før vi fant ut at det var lite å gjøre med og at det bare var til å gjøre det beste ut av kvelden. Dermed ble vi sittende en stund i hostellbaren, hvor vi fort fikk nye venner. Tre hyggelige karer fra Sydney og de hyggelige bartenderne. Og etter hvert tre søte karer fra Nederland som etter hvert ble med oss videre. Kvelden og natten ble brukt til barhopping, dansing og sosialisering rundt om i byen. Vi var innom både Nyhavn, Kødbyen og tilbake i "gaten vår." Vi var innom den skitneste baren jeg noensinne har satt mine bein i, samt et sted vi i ettertid fant ut at er hvor fiffen og kjendisene henger. Kan ikke si vi så noen kjendiser, men det var en artist der da vi kom, men vi fant aldri ut hvem det var. Det ble en lang og moro natt, men det var godt å legge seg da vi kom hjem.

På søndagen ble vi tatt med på brunch av noen venner av Gina som bor i Køben. Veldig god mat, i en litt spesiell setting. Deretter ruslet vi rundt i byen og tok oss en tur til tivoliet. Hadde aldri trodd jeg skulle sette meg i en berg og dal bane dagen derpå, men det gjorde jeg altså. Og kjekt var det!
Til slutt slappet vi litt av i hostellbarens uteområde, før vi dro avgårde til flyplassen.
Turen var over for denne gang.

Jeg hadde en fantastisk helg i København, og jeg kommer definitivt igjen!