Bali 3

Dag 9
Dagen tilbrakte vi på Geger beach. Da vi spiste frokost på hotellet (noe vi faktisk kom oss opp for å gjøre nesten hver dag) så været veldig bra ut, men innen vi kom oss til stranden var det blitt rimelig overskyet. Og det blåste en del. Noe jeg vanligvis synes er digg på stranden, for da slipper man å renne vekk i varmen. Men denne dagen var det faktisk kaldt.. Ja, du leste riktig. Meg og Victoria lå innrullet i håndklene våre og frøs! Men det lettet heldigvis etter en stund og solen kom frem, så jeg ga bikinien en sjanse. Men jeg holdt meg unna badingen.

Overskyet

Det kommer seg

På kvelden dro vi på Maccaroni club og spiste middag med Sally og Ryan igjen og etter det dro vi på Skygarden, igjen. Det var en gøy kveld som jeg har mange stygge/morsomme bilder fra!! :)

Søte, søte Ryan & Sally :)

Jannicke & meg

Free vodka red bull i en halvtime - keep 'em coming!

Random

Dag 10
Dagen startet med regn. Ergo, god unnskyldning for å sove lenge :) For tro det eller ei mamma, jeg stod opp til hotellfrokosten nesten hver eneste dag.
Da det utpå formiddagen sluttet og regne og solen tittet frem, bestemte vi oss for å bruke dagen på litt sightseeing i Uluwatu (området vi bodde i) Så da dro vi avgårde alle sammen. Først til Blue Point (Uluwatu beach)

Først spiste vi lunsj, og utsikten fra lunsjbordet var det ingenting å si på

Wesley og ett stk fyllesyk Aleksandra

Når det er flo er det vann hele veien inn her, så da kan man ligge å flyte inn og ut på bølgene.
Litt som en vaskemaskin, det er i hvert fall det de kaller det.

Wesley nyter livet mens Bamboo & Peanut prøver å tjene seg en slant

Aleksandra, Victoria & meg

Det var maaaaange trapper å gå opp igjen!!

Stedet hvor vi spiste lunsj

Etter at vi hadde vært på Blue Point et par timer og badet og kurert gårsdagens demoner dro vi videre til tempelet i Uluwatu. Der måtte vi få på oss saronger for å få lov til å gå inn og det hang skilt som advarte mot apene. For ja, også her var det fullt av aper.

Klar for å utforske tempelet

Næmmen så søøøøt

Denne apen ser så fredfull og rolig ut. Men minutter senere prøvde den å angripe oss da vi kom for nært den søte, lille apen på bildet over. Etter det holdt jeg meg trygt bak guiden vår. Han hadde en pinne som han kunne slå etter apene med hvis de prøvde seg. Og han sa vel egentlig rett ut at apene var gale og kunne finne på å bite deg eller hva som helst. Gidd å skrem oss liksom.

Etter å ha vandret litt rundt kom vi til et sted med fin utsikt, masse folk og haugevis med aper. Jeg stod å lente meg til kanten og så på utsikten med kameraet i hånden og ryggen til da plutselig Yvonne roper Kaaathriiiiiiiine. Jeg kvapp noe voldsomt og skjønte ikke helt hva som skjedde før kameraet plutselig var ute av hånden min og en ape løp avgårde med det. Great! Jeg sa at Yvonne måtte ikke skremme meg sånn, men hun sa apen hadde kjeften på vid gap og så ut som den var klar til å spise halve armen min, så derfor hadde hun ropt. Så der stod jeg da. Uten kamera. Egentlig var det hele ganske komisk og både jeg, mine venner og tilfeldige tilskuere lo av det hele. For hva er oddsen liksom? Først blir jeg angrepet av rabies hunder og må til legen, så stjeler en ape kameraet mitt.. Litt av en ferie! Men noen lokale begynte å løpe etter apen for å prøve å få tilbake kameraet mitt. Og det viste seg å være lettere sagt enn gjort. De begynte å kaste mat på apen for å få den til å ta maten i stedet for kameraet, men denne apen var en liten luring. Den holdt kameraet mitt med ene hånden og grep maten med den andre. Det så en stund håpløst ut, men til slutt overga den seg til maten og kastet fra seg kameraet. Jeg fikk det tilbake mot en liten slant tips til mannen som hadde ordnet det for meg. Takk for det! Kameraet var det ikke så voldsomt viktig med, det hadde jeg fått igjen på forsikringen uansett, men det hadde vært kjipt å miste alle bildene. Syns jeg ser det for meg. Ringer forsikringsselskapet og bare En ape stjal kameraet mitt. Og de bare Yeah, and the dog ate my homework.

På kvelden spiste meg og Yvonne i hotellrestauranten også var vi slappiser og lå 5 stk i sengen til Linn og Victoria og så på tv. Haha!

Dag 11
Dårlig vær = shopping.
Dermed leide vi oss en sjåfør og bestemte oss for å dra på outlet shopping. Kan ikke si vi fant så voldsomt mye der, og sjåføren skjønte vel egentlig ikke helt hva vi mente med outlet shopping heller. Så dermed ble det til litt random shopping her og der og god lunsj et sted. Før det ble mer shopping/se seg om i pissregn og til slutt middag/kvelds på Pizza Hut i Kuta.

Det finnes mange store og overdådige statuer på Bali

Her går vi rundt i pissregn. Får si som Yvonne sa Vi e jo vanntett, litt regn skader ikke

Dag 12
Mer shopping. I Kuta sentrum. Vi startet på Discovery Mall. Vi kom oss liksom aldri gjennom hele senteret sist vi var der. Så nå ble det en runde til + lunsj på en BBQ restaurant. Og der hadde de seriøst verdens beste burgere!!

Enda en av de mange seremoniene vi var blitt så vant til å se.
Denne gangen midt på motorveien..

Victoria er strålende fornøyd med sin nyeste investering

Fra før av var det super varmt og klamt i luften.
Tror du det ble mindre klamt av å gå på shopping inni her eller??

Vi prøvde fish spa. Merkelig følelse i begynnelsen. Det kiler.
Men etterpå var føttene super myke, så det var verdt de usle 35kr vi betalte for det.

Nok nå. Siste oppdatering fra Bali blir fra da vi dro på rafting. Må bare få bildene fra Aleks & de først.