Bali 1

Jeg føler jeg har gjort så mye på de to ukene jeg var borte, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Og jeg kjenner meg selv godtnok til å vite at når jeg først begynner å skrive, så har jeg vanskeligheter med å stoppe. Men jeg skal prøve å begrense meg så godt jeg kan ;) Jeg får vel bare dele det opp i dager og se hvor langt jeg kommer. Det blir vel gjerne lettest å dele opp i flere innlegg, så ikke det blir et kjeeeempe langt et. For da blir det lett kjedelig. Så.. Da begynner jeg.

Vi ankom Bali utpå ettermiddagen torsdag 15.juli. Etter å ha stått en evighet i kø for passkontroll og blitt angrepet av mennesker som ville bære kofferten for oss (mot betaling så klart) kom vi oss endelig ut av flyplassen og i en taxi til slutt. Vel fremme på hotellet var vi alle ganske slitne, så det ble til at vi spiste middag i hotellets restaurant for deretter å gå rett å legge oss.

Dag 1
Dagen etter våknet vi til sol og varme og bestemte oss for å dra på stranden. Og det var ikke snakk om å gå til stranden. Ville man på stranden så kjørte de ansatte deg ned. Og det var bare til å ringe når man ville hjem igjen.
Vel nede på stranden, som for øvrig heter Dreamland beach, så vi masse surfere ute i bølgene. Og det var ikke små bølger heller. Vi oppdaget etter hvert at det var rødt flagg og vi fikk beskjed om at vi ikke måtte bade uten boogie board. Vi jentene fant fort ut at vi stod over badingen, men Wesley derimot, bestemte seg for at det fint gikk an å bade. Til tross for advarslene vi fikk. Så han slang seg uti..
Bølgene ser mye mindre farlige ut her enn de egentlig var

Etter en god stund kom han seg inn igjen, men det hadde ikke vært uten kamp. Han var dausliten da han kom inn igjen og hadde etter hvert innsett at det var dumskap å bade. For han hadde på et tidspunkt trodd at han ikke skulle komme seg inn igjen. Vi bestemte oss for å dra opp igjen til hotellet, for vi ville bade i varmen. Vel hjemme igjen ble Wesley derimot veldig dårlig og besgynte kaste opp. Og han kastet til slutt opp blod.
De fikk snakket med en lege og han fikk noen tabletter og han ble etter hvert bedre, så det gikk heldigvis bra. Denne gangen! Etter dette ble Welsley sitt liv delt inn i to kategorier: livet før og etter nær-døden-opplevelsen. Så vi fikk høre ofte at "I gotta try this. I almost died at Dreamland." Hehe :)
Dag 3
Denne dagen fant vi ut at vi ville dra på shopping. Vi har hørt fra de fleste at det er veldig billig og bra shopping på Bali, så det måtte vi jo teste ut. Vi dro dermed inn til Kuta og startet på Discovery mall. Der angrep vi først Top Shop, og allerede der ble jeg en veske og en kjole rikere.

Vi gikk også vill i en DVD butikk. Billige filmer og serier, ja takk!
På kvelden dro vi til Double 6 for å spise og prøve ut nattklubben med samme navn. Vi hadde hørt at det var bra sunday sessions der. Restauranten vi endte på var fantastisk. Vi var alle sammen super fornøyd med maten, alt smakte himmelsk. Jeg spiste en nydelig biff med potetstappe og grønnsaker til, beste jeg har spist på lenge! Drinkene var god og billig også. Beste mojitoene jeg drakk på Bali.

Da vi gikk fra restauranten gikk vi for å prøve oss på utelivet i Double 6, men det var ikke mye liv der gitt. Første stedet vi dro på fikk vi helt for oss selv, med unntak av et annet par. Men vi ble værende litt likevel. Det var to for en i baren og herlig å sitte ute i kveldsvarmen.
Til slutt endte vi med å dra inn til Kuta sentrum, etter å ha oppdaget at Double 6 ikke var særlig bra på søndager. Så vi endte på Skygarden. Der hadde vi en artig kveld med gode drinker, morsomme mennesker og vi møtte til og med på en magiker som tryllet for oss.
Jiggy-jig - intern humor :)

I taxien på vei hjem
Dag 4
Det var tid for å dra på stranden. Og siden Dreamland ikke akkurat var særlig egnet for svømming, så dro vi til Padang Padang beach, ca 10 minutters kjøretid fra hotellet. En nydelig liten strandperle. Der tilbrakte vi mesteparten av dagen i solsteiken blant apekatter, ivrige salgsdamer, heite surfere og andre livsnytere. Livet er herlig dere!
Passe innpåsliten disse salgsdamene. Men de var nå litt søte også.
Og evig takknemlig da vi faktisk kjøpte noen småting av dem.

Hindu seremoni på stranden. De hadde blant annet en and og en kylling bundet fast til en pinne de bærte rundt på. Huff, sikkert offergave eller noe. Er bare vedig glad for at de ikke drepte dem foran oss!

Det var en gjeng med apekatter på stranden også.

Kunne bare ikke dy meg! Aleksandra ble skalkeskjulet mitt, hehe.

Paradis ♥

Nå orker jeg ikke skrive mer, har litt andre ting som må gjøres. Så mer om Bali kommer etter hvert.

Én kommentar

Ann Sissel Fornes

31.07.2010 kl.11:21

KJempe fine bilder - og elsker kjolen og vesken ! Ha en fin dag :)

Klem AnnSissel.

Kathrine

27, Bergen

27 år gammel jente fra Bergen. Har bodd et år i Australia og tatt bachelor i foto. Handler nok mest om foto her, men også litt hverdagslige ting. Blir glad for tilbakemeldinger, så kommenter gjerne :)